torsdag 20. juni 2013

MARIA OG KOSEN

Heisann!

Jeg tenkte og ta et lite innlegg om denne kosekluten til Maria. Jeg kjøpte en liten koseklut til ho da jeg enda var gravid, for jeg tenkte at den muligens ble en fin trøst + smokken. 

Jeg har valgt og gi mine barn smokk, for små babyer å barn har et stort sutte behov. Mange mener det er helt forferdelig og ville ha barna sine til og bli avhengig av noe. Men jeg syns også det er for stort fokus på at barn SKAL slutte med smokk, tott osv til en spesiell tid. Jeg syns de skal ha det og kose seg med det. Samboer er mer fokusert på at ho ikke skal bruke smokken så mye, men jeg har alltid sagt at ønsker ho det så skal ho få det. Det er ikke verdens undergang om man koser seg med en smokk og en kos.

Denne kosekluten har ho brukt litt nå og da. Ho har alltid vist at den har vært der, men det er først nå de siste dagene ho ville brukt den mer. Ho kom med den en dag å ville veldig at jeg skulle feste smokken til kluten - der hadde ho kosen sin. Er ho urolig så hjelper dette, det på de fleste barn. Vil ho bare kose i fanget så er den veldig god å ha. Ho sovner ALDRI utenom i senga. 10-15 minutter nå og da er nok smokkekos.




Bruker ditt barn smokk, kos eller totten?
Hva mener du om at det er et veldig stort fokus på at barn ikke skal ha kosen sin på dagtid?

Det er barna våre, familien og venner får bare mene hva de vil.!!
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar