fredag 1. mars 2013

Oppskrift på gulrot cupcakes



Oppskriften er igrunn veldig enkel. Om du har en oppskrift på ei gulrotkake så lager du bare den. Om du ikke har, så skal jeg gi deg den.


Du tar 4 egg og pisker med 3 dl sukker. Dette skal bli en luftig og fin eggedosis. Jo mer luftig, jo bedre blir de. Bland så 3 dl mel, 2 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker, 3 ss olje og 3 dl raspet gulrot og bland dette godt sammen.

Til smørekrem så bruker jeg i dette tilfellet (jeg laget mye) 200 gr philladelphia - naturell, 3 ss margarin  (ikke smeltet) og 50-100 gr melis. Kommer helt ann på hvor søtt du vil det skal være. Smak deg til, det er det beste. Jeg vil ikke ha de så veldig søte med tanke på at cupcakes er søte i seg selv.
























Denne brukte jeg og smøre kremen på. Jeg har kjøpt en pakke med fem forskjellige tuber og topper på kitchen, de måtte jeg prøve. Jeg kan legge ut bilder av de om noen er intressert?

Uansett, veldig kjekt og ha. Fargen på smøtekremen kjøpte jeg også på kitchen - man trengte faktisk og da sier jeg faktisk ikke mer enn en bitteliten prikk oppi kremen. Den blanda seg veldig fint å bra. Håper det hjalp dere dette.


Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

  1. De må prøves, så super gode ut:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg glemte og skrive at man skal blande 3ss med kanel i, offa meg.. :( men ja, prøv de! :)

      Slett
  2. disse så kjempe gode ut. så flink du er! kjempe fin blogg forresten :)

    SvarSlett