onsdag 13. mars 2013

Tyrkia - Gumbet, 6. til 15. september 2012

Dette innlegget la jeg ut på den gamle bloggen. Så nå ville jeg dele det med dere også.

Jeg, søsteren min og Leah tok oss en uke i Tyrkia på september. I Gumbet-Bodrum for og være nøyaktig. Dette var første gang jeg tok med meg Leah til syden, og siden Maria var litt lita så følte jeg at jeg ville vente med å ta ho med. Ho ble da hjemme med pappaen sin.

Vi ankom Bodrum 6 september, på Bodrum Beach Resort. Utrolig fint og ikke minst barnevennlig hotell. Bussturen fra flyplassen tok ikke mer enn 45 kjappe minutter heller, å det var vi såklart veldig fornøyde med!

Vi ankom hotellet i 2 tiden på dagen, og da sto vi sikkert en time for å få sjekke inn. Ga oss all mulig informasjon vi viste fra før av, men alt er greit å få med seg. Vi hadde på oss altfor mye klær for temperaturen der nede, så i det vi kom på rommet så var det bare og kaste klærne, ha på seg bikini og en kjole - og hive seg i matsalen for og spise. Deretter hadde Leah et stort ønske om å bade, noe som var veldig greit. Dagen tilbrakte vi ute. Vi tok oss en lang spasertur etter dette, så på livet.

Nesten morgen var det bare og sprette opp. Vi følte oss rimelig uthvilt - vi la oss i 8 tiden kvelden før, rett og slett utslitt etter og ha vært våken så lenge i strekk.
Vi gikk i dusjen og så rett ned til frokost. Sitte ute og spise frokost i en herlig varme var bare helt himmelsk. Leah kunne ikke vente til og hoppe ut i bassenget, vann fins ho ikke redd. Litt skummelt også det da, men ho viste heldigvis hvor grensa gikk! Og selvsagt passet jeg godt på ho.

Liten photoshoot på kvelden måtte vi ha. Ho lekte seg så godt på hotellet, hele jenta storkosa seg. Sydentur var det ho trengte!

Vi spiste alltid på en restaurant både til lunsj og til middag. Og da vi ikke lå på hotellet å sola oss så lå vi på stranda, like ved restauranten.Vi ble veldig godt kjent med de folka, og likte de utrolig godt. Tok virkelig vare på turistene.

Jeg måtte bare. Så mange løse hunder og katter som gikk rundt i Bodrum har jeg ikke sett før. Men så kosete, nesten så de krøllet seg rundt beina på en. Jeg fikk litt vondt av de og, de slåss omtrent om skyggen, stakkars dyr. Kan ikke være greit med mye pels å så mye varme.

Her ser dere litt av Gumbet. Minnet meg litt om Hellas, alle bygningene var hvite. Utrolig kult og se på.

Cecilie og Leah bodde omtrent i vannet. Jeg er veldig glad i å bade jeg også, men det og sole seg er også et stort pluss. Da det ble for varmt så dukket jeg en liten stund uti, for så å opp igjen - man blir da utrolig brun om man har saltvann på seg og lar det tørke i sola. Og brun ble jeg! :-)

Leah spurte ofte om vi ikke kunne ta med denne lille pusekatten hjem. Ho ville ikke slippe den, ho ville bare ha den med hjem.

Så var det tid for mammakos. Det var ikke feil.
Leah er egentlig veldig sjenert av seg, og det gjorde ikke saken bedre når ho var her nede - ho fikk veldig mye oppmerksomhet. Tyrkere blir så facinert av lyshårede barn eller mennesker i seg selv. Og på den måten ville de prate med ho, og alle pratet engelsk til ho. Jeg måtte oversette, men istede for å svare så gjente ho seg trygt inntil meg. Det åpnet seg heldigvis hos de gode vennene våre på Carpe Diem (restauranten) vi spiste på hver dag. De ble veldig gode venner.

Jeg gjorde også det store der nede - jeg tatoverte på meg bryn. Herregud, jeg trodde aldri jeg kom til å gjøre det - selv om jeg lenge hadde ønsket det. Min bestevenninne Kristina ba meg gjøre det, helst hjemme i Norge - men det funket der nede også.

Jeg trodde det skulle være værre enn hva det var. Jeg fikk da bedøvelses salve på, men det var en begrenset periode den funket. Men på en liten halvtime så var begge bryna tatovert. Genialt, jeg slipper og gjøre noe med de på fem år, FEM ÅR!

Dette ble resultatet av bryna.

De ser ikke helt slik ut nå vell og merke, 60% av fargen forsvant. Men jeg var nede en tur sammen med mamma og da fikk jeg tatt det opp igjen. Nå er de grei nok, men slettes ikke like brede som de er på bildet.

Vi hadde en helt fantastisk tur. Jeg har mange fler bilder jeg bil dele med dere. Det blir liksom et litt rotete innlegg når man skal ta alle bildene på engang. Jeg blogget ikke når jeg var nedover, og det er det man skulle gjort. Da han man jo sett hver og en dag. Men jeg skal finne frem flere bilder til dere og vise. Jeg tok også tatovering på armen å, prosjekt påbygging på venstre arm. Planen er og ha hele armen, så nå har jeg de blomstrene som dere ser på et av bildene + en koi fisk. Det har jeg alltid ville ha, og den bringer også lykke. Det er vell ikke all verst å ha med seg!

Håper dere likte bildene så langt, og at turen fristet. Veldig vakkert der nede, og mer trivlige folk skal man lete lenge etter. Herlige mennesker!

(DEL 2 OG MULIGENS 3 KOMMER)