torsdag 11. april 2013

Verdifulle morgen med lille apekatt

God morgen! 

Nå har vi vell vært våken en stund siden Maria våknet da Leah og Odd Inge stod opp. Ho var nemlig i ekstase, ho skulle dele ut invitasjoner til bursdagsfeiring for de jentene i barnehagen. Maria våknet så like etter, og vi sto opp. Jeg lå våken og ventet på ei lita jente som skulle begynne dagen med "mammaaaaa" og det fikk jeg fort høre. Gikk inn å ei superblid jente med bustete hår sto og hoppet i senga. Glede!

Nå har vi gjort endel små ting. Jeg har ryddet huset sånn smått i dag også, hengt opp klær og satt på ei ny. Jeg tenkte også jeg skulle bake gulrotkaka i dag, siden jeg bare kan fryse den ned, men jeg venter til i morgen - for da kan den bare stå fremme inni en pose til lørdagen. Det er godt med altsom er unnagjort, men med små barneføtter som tripper overalt så kan kaka bli ødelagt. Derfor venter jeg til i morgen, da er begge i barnehagen.

Etter disse små tingene så ble det så rolig av Maria. Jeg måtte da gå og se hva som skjedde. Døra til gangen var ikke helt igjen, så den fikk ho opp. Ho var da på vei opp til husverten, og jeg måtte bare følge etter - for ned skulle ho ikke. Satt en liten time der oppe til jeg måtte ned å legge lille frøken. Ho ble sur og trøtt. Hardt og våkne før man egentlig burde.


Nå er ho lagt for en dupp. Det var ikke spørsmål om hva ho ville. Ho la seg så fint ned og dro dynen over hodet å sa natta i det jeg gikk ut. Begynner å bli litt rutiner også, ho sover alt fra to til tre timer på en dupp. Det gjør godt til alle. Sover ho for lite så merkes det. Da holder ho seg våken i en liten time så vil ho tilbake i sengen. Da er det mye bedre at ho sover ifra seg på engang, så vi kan planlegge dager ute blant folk etter det.

Lille apekatt, det er det jeg kaller ho. Ho er så nydelig og så rampete på engang. Den som virkelig har temprament av barna mine er virkelig minsta. Lille apekatt!
Når ho våkner så har vi plan om å gå oss en tur. Ho vil ikke lengre sitte i vognen, men det er også helt iorden. Ho syns det er gøy å holde meg i hånda og spasere rundt. Forstår at det ikke alltid er like gøy med vognen, ho greier å gå og da skal ho få lov til det. Så det skal vi gjøre når lille våkner. 



Hva er planen deres i dag?
Ha en fin dag!

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar