onsdag 12. februar 2014

SKOLEJENTE

Hei dere!

Jeg er så lei meg for at jeg ikke har blogget men det er bare fordi vi alle har vært syke, omtrent samtidlig. Syke barn og slitne foreldre. Heldigvis ikke noe farang men hele gjengen har vært slapp. Jobb i tillegg, og være en frisk og opplagt mamma når man er hjemme. Har såklart vært mange ufrivillige fridager den siste tiden, men slik er det.

Leah snupp er hjemme med meg i dag grunnet feber og sår hals. Passer "bra" siden jeg har fri. Får håpe at morgendagen er bedre.

Leah fyller 6 år nå på april og ho er skolejente til høsten. På mandag skulle ho møte opp på skolen for innskrivning. Jeg kjente jeg både gledet meg og gruet meg. Ei flau å spent jente sa omsider navnet sitt til læreren. Rektor kom også inn, og Leah skjønte fort at nå begynner alvoret - ho skal snart bli skolejente. Vi kunne ikke vært mer stolt da vi gikk ut døra, og vi pratet om at det ikke var lenge siden vi ble foreldre for første gang. Om ikke lenge er det Maria sin tur. Guuud å tiden flyr.

Leah fikk med seg ei skrivebok og fargeblyant ho skulle få med seg hjem. Der kunne ho både skrive og tegne der ho ville. Og kunne ta den med tilbake til høsten for å se hva ho har tegnet. Ho dktev navnet sitt så læreren fikk se og ho var veldig fornøyd over det ho greide. Fikk stave navnet sitt, det også uten problemer. Det som var så morsomt var at læreren kjente igjen Odd Inge, ho har vært læreren hans. Lærer for barna til en tidligere elev var morsomt.

Nei å nei vi gleder oss til høsten. Lille jenta vår er da blitt stor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar