onsdag 3. september 2014

SKOLEJENTE

Wow, jeg må innrømme at jeg fikk nok av bloggen for en stund, og jammen har jeg vært borte en stund også! Mye har skjedd på den tiden. Vi har blitt eien an en 4 år gammel hund, Simba. Verdens snilleste, en hund var akkurat det vi trengte i familien. (Kommer tilbake til han i et annet innlegg) Skolejente har vi også fått. Ho er så flink på skolen. Gleder seg hver dag, og tar leksene uten noe problem. Vi har en liten avtale eller regel - kall det hva dere vil men før ho får leke, ute eller inne så skal leksene gjøres. Det syns ho selv er helt greit, for da lærer ho seg at leksene er viktige! Vi er superstolte av ho. 

Det er ikke en selvfølge at ungene skal sitte stille og være med i timene, for det er en stor forandring for de. Men jeg syns 1.klassingene nå er så flinke. Vi får skryt av ho. Ho følger med og er med i timene, leker seg godt i friminuttene og har alltid noen å leke med. Leah er heldig sånn sett, ho har gått i barnehagen med bestevenninna si og kommet på samme gruppe. De leker seg så godt sammen men samtidig så leker ho godt med andre. 

Jeg har gruet meg veldig til ho skulle begynne på skolen, nettopp fordi hverdagene ble så forandret. Jeg kunne ikke lengre ha ho hjemme med meg på en fridag om jeg ønsket det. Maria har aldri villet vært hjemme om jeg kunne det - men nå som hverdagen er her og vi har blitt vant med skole så er vi så fornøyde og stolte. Ho har enda ikke begynt med noe aktiviteter etter skolen, men ho ønsker å begynne på turn - noe ho ikke kan før neste år. Men ho snakker også om fotball, noe jeg tror ho kommer til å begynne med! 

Her er Leah og Madelene på første skoledag! Vakre små og spente jenter! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar