mandag 24. juni 2013

SLITEN LITEN JENTE

God kveld til alle dere flotte!

Dagen vår har ikke vært helt den samme som normalt. I går kveld da jeg dusjet Maria merket jeg at ho hadde fått en liten kul på rumpa, noe ho har hatt tidligere. Den kom da bort med antibiotika på 10 dager. Men denne gangen satt den litt mer upasset til. Uansett hva jeg gjorde, var det vondt. Jenta kunne ikke sitt ordentlig, ligge på ryggen var ubehagelig mens magen gikk veldig greit.

Vi ga beskjed om dette i barnehagen - siden ho var i toppform til morran og ingen antydninger til feber. Jeg ringte så litt senere for å høre hvordan det var og jeg fikk høre det samme som jeg har sett - det var vondt å sitte. Jeg ordnet da en lege time så jeg hentet ho.

På legekontoret ble det tatt crp prøve og tatt tempen på samt undersøkelse på denne kulen. Jeg fryktet jo at det var det samme som jeg hadde, en tvilling!! For dere som ikke vet hva det vil si og ha en tvilling nederst ved halebeinet så er det så enkelt som en tvilling. Jeg skulle hatt en tvilling. Da isteden for å utvikle seg, så vokser den på den andre. Andre mennesker har det mye verre enn det jeg hadde, og andre merker det nesten ikke.

Han mente den kom til å sprekke av seg selv, men han ville først ta en crp prøve. Den viste seg å være veldig høy + at feberen var på nesten 39. De ville da ta hull på den, og jeg fikk helt panikk. Jeg husket selv hvor vondt det var, for man får ikke bedøvelse på slikt - det er fordi det er så betent som det er. Det hadde ikke ville hjulpet.

Jeg ringte mannen, for jeg viste at jeg greide ikke å bli med inn på dette. Jeg er nervøs og da gjør jeg bare jenta enda nervøs. Han ble med ho inn, og jeg tenkte bare på at ho blir bedre etterpå. Kom ut ganske fort, og alt hadde gått fint. Klart, vondt var det. Trykket ble lettet. Hvertfall mesteparten.


Ho la seg rett på sofaen etter vi hadde vært og handlet, sliten av feber. Der sov ho i en times tid før ho våknet å sa ho ville ha middag.

Dette såret skal såklart renses, og det kommer jo til og gjøre vondt. Så jeg kjøpte pysisept spray i dag, noen som har prøvd den? Den er jeg overbevist om at er bra, man slipper og gni for mye på den som er sårt. Det skal bare lufttørke såvidt det er. Jeg kjøpte den på apoteket, om den fins andre steder, det er jeg ikke sikker på. Så, har du småbarn i hus - kjøp den!!


Ha en fin kveld!

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar