søndag 21. juli 2013

BRYLLUP

Heisann og god kveld! 

Jeg beklager dårlig blogging de siste dagene, men jeg kan også fortelle dere at det finnes en veldig god grunn..! Jentene reiste som sagt til bestemoren sin på fredag, og da var det bare og hive seg rundt å pakke ned diverse ting vi skulle gjøre klart til lørdagens bryllup! Alle hjerter gledet seg. 


Lille faddergutten vår, Håvard! 

Lørdag morgen satte vi snuten mot Lundamo, der brudeparet skulle gifte seg og som de bor. Jeg kjente jeg gledet meg så veldig, denne dagen har vi vist om leeenge og gledet oss så til. Bunaden var kommet på og så var finstasen til mannen, nå skulle vi ta en del i et vakkert bryllup. 


Janne er alltid vakker i mine øyne. Men denne dagen fikk jeg gåsehud og felte noen tårer. Jeg blir så rørt i slike omstendigheter, å det og se brudgommen felle tårer i det han ser sin brud gående mot alteret gjorde ikke saken bedre. Nervøs, det kunne vi alle se at de var - men det er nok alle. 



Fru Odden! Dette er vakkert. 

Dagen var langt ifra ferdig, nå var det klart for og feire disse to. Middagen hadde de lagd selv, utrolig godt. Jeg tror alle spiste seg omtrent fordervet denne dagen, for man greier jo ikke å stoppe i tide - hvertfall ikke jeg. Men når det kom til desserten, da måtte jeg stoppe før jeg var ferdig. Men godt, det var det ingen tvil om. Til middag ble det servert saltkjøtt og grov pølse med potet, stappe og en god saus til. Til dessert finn vi tjukkmjølks panacotta med noe multer i (for dere som ikke vet det, så betyr det tykkmelk) det er noe man lager på Røros, den tjukkmjølka, men det er vell mange steder det kan kjøpes. 

Det ble opphold etter middagen i omtrent 2 timen før kaker og kaffe kunne begynne, så etterfulgt av feste . De skulle feires. 



Bilde sier mer enn tusen ord. Ren lykke, det er sikkert. 


Dette bilde syns jeg var så herlig. Jeg og bruden står i baren, venter på noe godt å drikke mens vi snakker og koser oss. Minnerikt bilde, syns jeg. 

Vi festet og feiret de to, hadde det så gøy. Liv ble det, og for ikke å snakke om maten så fikk vi like godt mer mat - nattmat. Da ble vi servert spekemat med eggerøre, potet og det som skal være med. Mette var vi, det var helt sikkert. 

I 02.30 tiden måtte vi takke for oss og rusle mot campingen vi skulle sove. Trøtte var vi, og glade for at vi var så heldig å få være med på og feire dagen til Janne og Arnt Steinar. 
Jeg fikk se en helt annen side av både brud og brudgom denne dagen. Selv om bruden drakk lite så var humøret på topp og vell så det. Vell, ganske forståelig. Men ho lyste og han lyste. Vi alle kunne se ren glede og kjærlighet i øynene deres. Vi kunne se at de satte så stor pris på alle som var der for de den her dagen. 

Jeg er stolt og jeg er glad på deres vegne. Rørt og vell så det. Vi er alle glad i disse herlige menneskene, en rett og slett vellykket dag. <3 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar